ビル・ジョージが「真の北」への道筋を設定

True Northというベストセラーを著したハーバードビジネススクール教授であるBill Georgeのインタビュー記事がMcKinsey のレポートに載っていた。

Author Talks: Bill George sets a course for ‘true north’
September 15, 2022 | Interview より。

経営者のリーダーシップ論では最も有名な論者だ。
英語の原文と和訳を以下に示す。
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Millennials today are trying to lead with a sense of purpose. If there’s no deeper purpose, and there’s no clarity about the values that are expected, they’re going to leave and find someplace where they can align their personal purpose with the company’s.
今日のミレニアル世代は、目的意識を持ってリードしようとしています。より深い目的がなく、期待される価値が明確でない場合、彼らは会社を離れて、個人的な目的と会社の目的を一致させることができる場所を見つけるでしょう。

I tell young leaders, ‘Go put yourself in a situation where you learn how to lead in crisis. Don’t just lead in stable times, because you’ll never know what to do when the big crisis comes along.
私は若いリーダーにこう言います。「危機に瀕した時にリードできることを学ぶ状況に身を置きなさい。安定した時期にリードするだけでは、大きな危機が来た時にtどうすればよいかわかりません。」

You have to have passion for the business, compassion for the people you’re serving, empathy for your employees, and most of all, you have to have courage. If you think about those qualities—passion, compassion, empathy, and courage—those are all matters of the heart.
ビジネスへの情熱、サービスを提供する人々への思いやり、従業員への共感、そして何よりも勇気が必要です。情熱、思いやり、共感、勇気などの資質について考えてみると、これらはすべて心の問題です。

I’ve gotten a lot of critical feedback over the years, and it’s the best thing that ever happened to me because the hardest thing you have to do is see yourself as others see you.
私は何年にもわたって多くの批判的なフィードバックを受け取ってきましたが、それは私にとって今までで最高の出来事でした。なぜなら他人が自分をみるように自分をみることは最も難しいことだからです。

You can’t sustain shareholder value over time unless you take care of your customers and give them superior service and more innovative products. Your employees today don’t resonate with just making money, with ‘We’re going to make $3.91 a share.’ What they resonate with is meeting customer needs. That’s what gets them excited.
顧客を大切にし、優れたサービスとより革新的な製品を提供しない限り、長期にわたって株主価値を維持することはできません。今日の従業員は、「1 株あたり 3.91 ドルを稼ぐのだ」と言うような、単にお金を稼ぐことに共鳴していません。彼らが共鳴するのは、顧客のニーズを満たすことです。それが彼らを興奮させるものです。

The key is not just having diversity, though, it’s creating an inclusive organization where everyone feels a sense of belonging. When you create that kind of organization, you’re going to be very successful.
重要なのは、多様性を持つことだけではなく、誰もが帰属意識を感じる包含的な組織を作ることです。そのような組織を作ると、大きな成功を収めることができます。
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(2022年9月17日 土曜日)